Introductie

Begin 2011 begaf onze toen ongeveer 5 jaar oude wasmachine van AEG het... defecte motor. Na wat wikken en wegen besloten we om een nieuwe wasautomaat te kopen van Electrolux (zelfde groep). We twijfelden nog even om voor een duurdere Miele te gaan maar kozen uiteindelijk toch voor de Electrolux EWF 167440, een toestel uit energieklasse A+ en met was en zwierresultaat A, dat waren onze vereisten.

We kregen van de Eldi winkel sowieso 5 jaar garantie maar besloten gezien onze vorige ervaring deze tegen een meerkost uit te breiden naar 8 jaar.

Acht jaar gemoedsrust, dachten we... het vervolg lees je chronoligisch in deze blog (recentste berichten bovenaan, gebruik het blogarchief rechts om terug te gaan tot eind 2011).

Electrolux wasautomaat schade

Electrolux wasautomaat schade

woensdag 20 juni 2012

De nieuwe machine is er!

Zoals beloofd stond er vandaag voor een we zijn de tel kwijt geraakte keer een Electrolux technieker aan de deur. Meer nog het was een duo! Deze keer echter niets dan positief te melden. Zoals beloofd in het laatste telefoongesprek werd een gelijkaardig model (maar recenter) EWF167583W geleverd. De wasautomaat werd meteen aan het werk gezet en tot hiertoe draait alles naar wens. We merkten ook op dat deze machine toch een stukje zachter draait, ook in de hoogste toerentallen.

De problemen zullen nu ongetwijfeld van de baan zijn, vraag is echter of Electrolux iets heeft geleerd is uit deze historiek. Ik kan het alleen maar hopen voor al hun klanten en mocht dat niet het geval zijn kan ik maar één ding aanbevelen: als je recht in je schoenen staat plaats je verhaal zoals ik op internet!

De oplossing kwam maar uit de bus toen ze het adres van deze blog vanuit Eldi hadden doorgestuurd naar Electrolux service, iets wat wij tot dan toe bewust niet hadden gedaan. Of het nu vanuit commercieel standpunt is of omdat het volledige verhaal uiteindelijk bij de juiste persoon is terecht gekomen maakt ons rekening niet, wij zijn tevreden dat we niet langer hoeven te vrezen voor beschadigde kledij.

We kregen uitgebreide telefonische excuses van het afdelingshoofd en hadden zelfs de optie om het integrale aankoopbedrag terug te krijgen zodat we vrij een ander toestel konen aankopen. Even dachten we de vraag te krijgen om deze blog te verwijderen maar dat bleek geen punt. Hun enige wens was wel om de uiteindelijke afloop van het verhaal ook op deze blog te plaatsen. Bij deze houden we woord en laten we de lezer zelf beoordelen of het positieve einde de eerdere negatieve ervaringen voldoende compenseren...


2 opmerkingen:

  1. We hebben een vaatwasser van Electrolux gekocht, sinds de eeeste dag heeft het slecht gewerkt. Onlamgs kwam de technici voor de 2de keer hem te herstellen, en te zeggen dat we geen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. A merken mogen gebruiken, maar allen huismerken, en dat we de hoeveelheid moeten telkens testen en zovoor. Conclusie de machine werkt niet zoals het zou moeten, en ze steken de schuld aan de was producten. Ik koop dat merk nooit meer!

      Verwijderen