Introductie

Begin 2011 begaf onze toen ongeveer 5 jaar oude wasmachine van AEG het... defecte motor. Na wat wikken en wegen besloten we om een nieuwe wasautomaat te kopen van Electrolux (zelfde groep). We twijfelden nog even om voor een duurdere Miele te gaan maar kozen uiteindelijk toch voor de Electrolux EWF 167440, een toestel uit energieklasse A+ en met was en zwierresultaat A, dat waren onze vereisten.

We kregen van de Eldi winkel sowieso 5 jaar garantie maar besloten gezien onze vorige ervaring deze tegen een meerkost uit te breiden naar 8 jaar.

Acht jaar gemoedsrust, dachten we... het vervolg lees je chronoligisch in deze blog (recentste berichten bovenaan, gebruik het blogarchief rechts om terug te gaan tot eind 2011).

Electrolux wasautomaat schade

Electrolux wasautomaat schade

woensdag 13 juni 2012

Stand van zaken

Drie weken verder sinds onze laatste blogpost, veel beweging is er dan helaas ook niet geweest. Van het ADCB (Algemene Directie Controle en Bemiddeling) van de FOD economie kregen we reactie op ons schrijven.

Hun reactie was wat te uitgebreid om hier integraal over te nemen maar het belangrijkste regeltje was waarschijnlijk: "Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de levering van het goed, dan geldt tot bewijs van het tegendeel (te leveren door de verkoper) het vermoeden dat dit gebrek bestond op tijdstip van levering.

Dit is natuurlijk in ons nadeel want hoewel het probleem zich al de eerste 6 maanden voordeed hebben we niet meteen actie ondernemen. We hebben geopteerd om eerst zelf een oplossing te zoeken door na te gaan of de machine wel waterpas stond en daar een kleine correctie aan te doen, helaas zonder succes waardoor we de eerste klacht pas registreerden na een 10-tal maanden.

Verder lezen we ook nog de aanbeveling dat we de eindverkoper officieel in gebreke moeten stellen met een aangetekend schrijven, niet Electrolux dus zoals we eerder deden.

Dit hebben we nog niet gedaan, in afwachting zijn we nogmaals naar de lokale winkel gektrokken waar de machine werd aangekocht. Daar was echter een "interim" verkoper aan de slag die de job van de eigenaars overnam tijdens hun verlofperiode. Hij kon ons enkel doorverwijzen naar de algemene klantendienst van Eldi.

Hoewel er van onze correspondentie naar Electrolux (aangetekend schrijven) een kopie ging naar de hoofdzetel van Eldi hadden we van hen nog geen reactie gekregen. Na een telefoontje deze middag, een mail met het volledige dossier en verwijzing naar deze blog hopen we langs deze weg tot een oplossing te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten