Introductie

Begin 2011 begaf onze toen ongeveer 5 jaar oude wasmachine van AEG het... defecte motor. Na wat wikken en wegen besloten we om een nieuwe wasautomaat te kopen van Electrolux (zelfde groep). We twijfelden nog even om voor een duurdere Miele te gaan maar kozen uiteindelijk toch voor de Electrolux EWF 167440, een toestel uit energieklasse A+ en met was en zwierresultaat A, dat waren onze vereisten.

We kregen van de Eldi winkel sowieso 5 jaar garantie maar besloten gezien onze vorige ervaring deze tegen een meerkost uit te breiden naar 8 jaar.

Acht jaar gemoedsrust, dachten we... het vervolg lees je chronoligisch in deze blog (recentste berichten bovenaan, gebruik het blogarchief rechts om terug te gaan tot eind 2011).

Electrolux wasautomaat schade

Electrolux wasautomaat schade

donderdag 10 mei 2012

Terug naar af...

Na enkele weken zonder problemen vandaag opnieuw drie kledijstukken met schade :-( het lijkt een uitzichtloze situatie te worden en we moeten eens te meer contact opnemen met onze vrienden van Electrolux.
Bij een eerste telefoontje op 30/04 krijg ik een medewerker aan de lijn die me niet kan verder helpen, niemand van de verantwoordelijken is aanwezig maar ze print mijn volledige dossier af (zal al een dik boek zijn) en legt het op het bureau van de verantwoordelijke met de vraag om mij op woensdag 02/05 terug te bellen.

Twee dagen later (op 04/05) zoals we gewoon zijn nog steeds geen nieuws dus nog maar eens zelf de koe bij de horens gevat en contact opgenomen. Helaas bleek de juiste persoon (bestaat die daar wel) nog steeds afwezig, men laat ons nu weten dat ze zullen terugbellen op 10/05.

En hier zitten we dan hopeloos en veloren (toch wat onze wasmachine betreft), afgescheept door Electrolux. Ze blijven bij de stelling dat onze machine technisch in orde is en er geen probleem is. Misschien zijn de beschadigingen die wij zien wel imaginair? Het enige wat ons volgens hen nog rest is in te gaan op het commercieel voorstel en een ander type aan te kopen mits opleg van 300 euro.

Ronduit schandalig maar we blijven niet bij de pakken zitten, we noteren ons verhaal op deze blog en dienen een klacht in bij het FOD Economie omdat naar ons gevoel Electrolux zijn contractuele verplichtingen met betrekking tot garantievoorwaarden niet nakomt. Bovendien zullen we hen ook schriftelijk in gebreke stellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten